Digital Marketing

Marketing Intelligence

Marketing Intelligence
Data gedreven en fact-based marketing

De hoeveelheid gegevens uit traditionele en online marketingkanalen groeit exponentieel, en al deze data is van grote waarde voor de klanten van Ordina. Marketing Intelligence helpt hierbij om op een slimme manier met deze data om te gaan en hier waardevolle inzichten uit te halen. Met deze nieuwe inzichten worden er kansen gecreëerd en risico’s verkleind met als doel bij te dragen aan de groei strategie van de klant.

Wat kan Ordina?
Ordina’s marketing intelligence specialisten hebben uitstekende analytische vaardigheden met een passie voor (big) data en het digitale domein. Op strategisch en tactisch niveau worden inzichten ingezet om de marketing activiteiten naar een hoger level te tillen. Vaardigheden zijn onder andere het analyseren van het gedrag van klanten op verschillende social media platformen, mobiele applicaties en andere marketing kanalen. Een concrete vraag kan bijvoorbeeld zijn hoe klanten de online processen doorlopen, en op welke punten in de klantreis optimalisatie mogelijk is.  Ook hebben onze specialisten op high level kennis van IT processen en kunnen zij eenvoudig schakelen met business en IT.  Hierdoor kan er ook input geleverd worden voor verbeteringen in technische infrastructeren om data beter uit de bronnen te halen en deze vervolgens te analyseren.  Onze specialisten kunnen deze inzichten vervolgens in begrijpbare taal presenteren aan verschillende stakeholders met behulp van verschillende visualisatie tools.

 

Team effort
Marketing Intelligence bestaat uit kennis en ervaring uit verschillende disciplines voor een maximale resultaat:

  • Management consultancy
  • Data representatie (datawarehouse/ETL kennis, semantische data modellen)
  • Machine learning; data science
  • Data visualisatie en presentatie

Detachering
Onze opdrachtgevers hebben regelmatig behoefte aan aanvullende capaciteit of kennis. Doordat onze medewerkers kennis hebben opgedaan bij diverse opdrachtgevers brengen zij (internationale) ervaring in en kunnen zij nieuwe inzichten brengen, opgedaan uit ervaring bij andere opdrachtgevers. Ervaring leert dat de kennis vanuit een nieuwe ervaren medewerker vaak ook de eigen organisatie laat groeien en bewegen. Ordina doet dit o.a. voor klanten als Philips en de Gemeente Den Haag.