ORDINA BLOGT

Young Professional: Van studie naar werk 2

  • 15 september 2017

Hoofd- en bijzaken
De ontvangst bij Ordina begon voor de meeste van ons met twee dagen op het hoofdkantoor. Het waren twee dagen die vol zaten met hoofd- en bijzaken. Al om 10 uur hield CEO Jo Maes een praatje over Ordina, wat er goed gaat en wat er nog beter kan.

Augmented Reality on tour
Ook waren er presentaties over interessante projecten en nieuwe ontwikkelingen. Dat werd afgewisseld met broodnodige zaken die ook gedaan moeten worden, zoals het uitdelen van telefoons en autosleutels en uitleggen hoe je moet betalen in de kantine. Het was leuk dat dit met een virtuele AR-tour werd gedaan, waarbij we met augmented reality een rondleiding kregen. Zo kregen we te weten waar de douches zijn op het hoofdkantoor (in de kelder, bij de verkleedruimte van Sodexo).

CV en presentatie
Na twee algemene dagen met alle nieuwe medewerkers ging het klasje van Young Professionals zijn eigen weg. In een paar dagen kregen we een stoomcursus CV-schrijven met veel nadruk op presentatie en de manier waarop klanten naar je CV kijken. Een aparte belevenis omdat we net dachten klaar te zijn met solliciteren, terwijl het alleen maar is begonnen. 

Veranderen of verdwijnen
Als we al een gevoel kregen was het dat we bij een bedrijf kwamen met een mooie staat van dienst, maar wel werkzaam in een markt met grote concurrentie. Oude zekerheden staan op de schop en Ordina moet iets met die nieuwe situatie. Veranderen of verdwijnen, zo zei iemand. Maar dat is iets waar Ordina prima toe in staat is, al kunnen zij ook onze hulp gebruiken. Als er sprake is van een nieuwe ronde, biedt dat ook nieuwe kansen.

Dit is onze tweede blog. Volgende week meer over onze ervaringen bij de interne opleiding ERP-beheer.