ORDINA BLOGT

Medewerker op de eerste plaats!

  • Jelle van Erven
  • 27 juli 2017

Medewerker op de eerste plaats!
Ik werk momenteel ruim 10 maanden voor Ordina en nog steeds naar volle tevredenheid. Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik bij Ordina ben gaan werken en nog geregeld verbaas ik mij in positieve zin over Ordina. Aangezien wij ook nog veel collega’s zoeken, is dit voor mij aanleiding om een blog te schrijven waarom ik dat zo ervaar.

Beste van 2 werelden
Ordina als werkgever is het beste van 2 werelden. De voordelen van een groot bedrijf maar het menselijke van een klein bedrijf gecombineerd. Bij een groot bedrijf verwacht iedereen dat je een nummertje bent. Maar dat is bij Ordina niet het geval. Tuurlijk heeft ook Ordina te maken gehad met de crisis en daardoor afscheid moeten nemen van een aantal mensen. Ondertussen is Ordina de crisis te boven en zijn zij zowel winstgevend als schuldenvrij.

Maar wat maakt Ordina nou zo bijzonder? Je hebt alle voordelen van een groot bedrijf. Dat betekent onder andere veel doorgroeimogelijkheden, een eigen Ordina academy waar je te kust en te keur opleidingen kunt volgen, veel collectieve regelingen, veel van de top 100 bedrijven als klant en interne groepen zoals Jong Ordina, Woman@Ordina en Oldina die veel leuke dingen organiseren.

Voordelen zoals bij een klein bedrijf
Maar Ordina heeft ook de voordelen van een klein bedrijf. Bij Ordina staat het welzijn van de medewerker bovenaan. Zo is er bij Ordina budget en tijd beschikbaar om seminars te bezoeken en trainingen te volgen. Ik ga zelf in september 4 dagen naar VMworld in Barcelona. Daarnaast ga ik nog 2 dagen naar de Microsoft Techday’s. Dit soort dingen zijn allemaal niet zo vanzelfsprekend onder de ICT-dienstverleners. Als je niet op je plek zit bij een klant, dan wordt dit bespreekbaar gemaakt en zo nodig wordt er een andere opdracht gezocht.

Er wordt echt naar je geluisterd en waar mogelijk iets met je feedback gedaan. Als het heel goed gaat, dan wordt je geen strobreed in de weg gelegd om door te groeien en op momenten dat het even wat minder gaat, dan zijn ze er ook voor je.
Want daar is er nog het onderdeel Prevent. Heb je fysieke klachten dan zijn er intern fysiotherapeuten die je daarbij kunnen helpen. Heb je privé of werk gerelateerde problemen dan is er intern een leefstijlcoach/psycholoog. Ben je toe aan iets anders dan kun je terecht bij diverse loopbaancoaches. Alles om te zorgen voor blije en gemotiveerde medewerkers, want daar heb je op de lange termijn het meest aan en Ordina begrijpt dat. Daarnaast heerst er bij Ordina een positieve informele sfeer. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Het voelt als één groot team. Dit is lastig te omschrijven en moet je echt ervaren.

Arbeidsvoorwaarden
Naast al het bovenstaande zijn ook de arbeidsvoorwaarden goed voor elkaar. Je krijgt een goed salaris, een prima leaseregeling, telefoon en laptop, bonusregeling, etc. Het mag duidelijk zijn dat de afgelopen 10 maanden zeer tevreden ben over Ordina als werkgever en eigenlijk is dit in de loop der tijd alleen maar toegenomen.

Zoek je nou zelf ook een baan of ben je gewoon toe aan iets anders, schroom dan niet om contact met mij op te nemen. Ikzelf ben in 3 weken van eerste contact tot arbeidsovereenkomst gekomen met een zeer goed gevoel. Ik had nog wat zaken vanuit mijn vorige werkgever zoals een studieschuld, leaseauto en relatiebeding. Dit is allemaal zeer netjes opgelost door Ordina, dus laat je daardoor niet tegenhouden bij een overstap! Ook als je het niet zeker weet, praten kan altijd. Ik wil met alle plezier mijn enthousiasme nog eens toelichten. En daarnaast kan ik ook zorgen dat je CV op de juiste plek terecht komt! Je kunt mij bereiken op 0610135999 of via jelle.van.erven@ordina.nl